Nya sömnrutiner. Nattugglor vad gör ni på natten?

Förhoppningsvis så sover du när jag skriver detta. Eller så är du vaken precis som jag. 
Dom tre tidigare nätterna har jag haft ont och haft värk i kroppen även på dagen, vilket har gjort att jag haft svårt att sova. Det påminner lite om reumatism vilket går i släkten eller fibromyalgi. Förmodligen är jag så väderkänslig och det har ju blåst en hel del nu, även blivit kallare. 
Hur som helst både innan detta och nu efter har jag haft svårt att sova. Jag går och lägger mig tidigt då jag är helt slut, vaknar vid 12- 01 tiden och ligger sedan vaken fram till 4- 5 innan jag somnar och sover någon timma till innan det är dags att gå upp igen. 


En fråga till er nattugglor. Vad gör man på natten? Haha. 
Jag har aldrig varit en nattuggla, går gärna och lägger mig tidigt och sover 8-9 timmar varje natt. 
Men har vänner som älskar att vara uppe. 
Själv hade jag gärna kanske utökat timmarna ytterligare genom att städa, men att dra igång dammsugaren nu tror jag inte grannarna skulle uppskatta. 
Kolla film eller måla kanske vore nått? 
Jag vet inte, har ni tips på vad man kan göra för att lättare somna om. Alternativ berätta gärna vad ni gör och vad ni gillar med att vara nattmänniskor. 
 
 
Här har vi en som är vaken i alla fall. 

@Taramella. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0