Lilla MY

Jag är inne i en fas som tar mig tillbaka till när man är i runt 3 års åldern. Då man lär sig att sätta gränser och ordet nej blir väldigt spännnde att utforska. Ibland hamnar jag även i trotts. Försök att se den där lilla tjejen framför er som är runt 2-3 år, med en prinsesskrona på huvudet och en liten stav med en stjärna på i handen. Som är sådär söt, men som också kan va väldigt manupulativ genom att se lite surig ut eller rynka näsa och spänna ögonen i någon på lek. DET är jag just nu. 
Från att ha varit en extrem pleaser under så många år har jag nu efter flytten börjat landa och då börjar nästa process.  
Det kan vara som i situationer när vi är i köket och sambon vill ta en bit mat ifrån min tallrik fast han har en egen framför sig. För att han tycker att det är lite mysigt och att min mat är lite godare än hans, just för att den är min. Vilket inte gör något egentligen eller hur? 
 

Neeej, säger det lilla barnet. Neeej, neeej, nejjjj! och så går det några sekunder, så slappnar jag av.... - nu går det bra. Säger jag nöjt.  
Jag bestämmer, jag är i kontroll tror jag. 
 
För det första, det finns inget som heter mitt eller ditt i en relation. Min kropp bestämmer jag givetvis över, men materiella ting kan vi på ett sätt aldrig äga eller ha kontroll över då dom kan försvinna, gå sönder eller gå ur tiden. Så att ens försöka kontrollera någon annan och matriella saker är ju engentligen bara löjligt. 
Detta är ju trotts allt något som händer i mig, totalt ofarligt egentligen. 
Jag finner en stor humor i den här bestämda damen jag har inom mig, samtidigt som jag försöker sända så mycket kärlek till henne som jag kan. 
Det är inte meningen att allt ska styras. Jag behöver vara öppen till allt som sker och också acceptera allt som sker. För att göra det, så kan jag inte gå in och peta i varenda grej. 
Det här kommer givetvis ta sin tid att reda ut detta mönster som allt annat. Men ville mesta bara dela dagens tankar. 
Må väl! 
Kärlek Taramella <3 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0