Vad jag använder under 21 dagar

Jag har verkligen fastnat för minimalismen. Jag har rensat och sorterat ännu mer idag.  
Dels har jag lagt alla sommarkläder i en flyttlåda och gömt undan det till våren. Vilket har gjort att jag nu fått en lättare överblick över mina kläder i garderoben och jag undviker att dom kläder jag inte använder tar onödig plats. Sen har jag även lagt undan mitt smink, lotion, parfymer m.m. som innehåller kemikalier. 
Det är ett mål jag tänkt på länge, att leva i ett hem med så lite kemikalier som möjligt. Jag prövar nu genom att lägga undan det och se hur det går. Till fest och kalas kan det bli lite svårare att låta bli. Vanligtvis brukar jag gå osminkad eller med en lätt naturlig sminkning. Men eftersom det går så långt mellan gångerna från att jag går osminkad till att jag tar på smink, så har jag känt att det har kliat och svidit i ansiktet, sådär som det gjorde när man var liten och precis upptäckte mammas sminkväska. 
Egentligen kan jag väl alltid gå osminkad, men det gör ändå skillnad när man får på sig lite extra färg under vintern och jag känner mig lite extra kraftfull när linjerna markeras och framhävs. 
Mitt första inköp jag ska göra är en mascara ifrån Maria Åkerberg. Mina två mascaror är snart sluta och då ska jag passa på att förnya mig till det bättre. Tror den kostade 179 kr. Ett för mig väldigt rimligt pris. Blev super glad när jag såg det. 

Till rubriken. Jag tänkte att jag ska anteckna dom saker och ägodelar som jag använder under 21 dagar för att se vad jag egentligen har behov av i förhållande till vad jag äger. Det blir som ett litet experiment , nu går mina kära ögon i kors får fortsätta att skriva vidare en annan dag.... 
Sov gott kära vänner. /Taramella. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0