Dagens shopping!

Det har varit ett sånt strul för mig att ladda upp bilder, vilket alltid har fungerat tidigare, men som sedan av någon anledning har valt att slutat fungera
SÅ nu simsalabim, så fungarar det :D Lycka!

Jag har nu idag beställt tre nya produkter som jag vill dela med mig av. 
Det första är mascaran som jag skrev om i mitt förra inlägget. Det är ifrån Maria Åkerberg och kostade 179kr ifrån babyface.se
Leveransen brukar vara snabb, så förhoppningsvis kan jag slänga mitt gamla smink redan imorgon. 
Den andra grejen jag beställde var en menskopp av silikon ifrån organicup. Den kostade 229kr plus frakt. 
Anledning till varför jag ville ha en menskopp och just ifrån dom var att jag slipper kemikalier, så som blekningsmedel, korin, lim, parfym, lotion och annat otäckt som används. Det är ju inget man vill ha uppabsorberande i musen, då det påverkar ph-balansen, torkar ut och irriterar underlivet. Jag sparar pengar på det och den tar mindre plats i badrummet. Jag slipper också massa bindor och tamponger liggandes överallt. Miljön blir gladare och ja det finns bara bra fördelar helt enkelt. 
Allra sist beställde jag även en svinborste ifrån jordklok.se Den kostade 119kr plus frakt. Märket på den är Iris hantverk och går man inte på hennes sida kostar den mer. 
Anledningen till att jag ville köpa en svinborste, är för att jag inte har ägt en hårborste på över ett år. Haha. Jag har trappat ner med kemikalier i Schampon och balsam och kör mestadels helt utan. Då känner jag att det kan vara skönt att borta ut fettet i håret. 
Jag upplever också att håret mår mycket bättre när det fördelas ut jämt. När jag har varit på ett pass med Bikramyoga och duschat efter är håret mycket tjockare, fylligare och mer lättstylat! 
Det som är bra just med den här storleken är också att den tar mindra plats i väskan och är även bra när man vill topera håret. Det räcker med ett drag, så får du mer volym.

Jag är i alla fall jätte nöjd med varje köp. Ser fram emot att få dom i handen och att prova produkterna. 
/Taramella. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0