Rensning i badrumsskåpet

Godmorgon! 
Såhär har det sett ut hos mig nu på morgonen. 
Jag började med att lägga ut alla badrumsprodukter på ett lakan, för att få en överblick av hur mycket saker jag faktiskt äger. 
Sedan började jag sortera upp i fyra högar, naturligt, spara, vet ej och skicka. 
 
 
Det här är den naturliga samlingen som är min målsättning och den livsstilen jag vill leva. 
Schampo, balsam och tvål kommer ifrån märket MacUrth. Jag köpte dom i en fysisk butik. Men dom finns även på nätet. En av alla sidor som säljer märket är Puurly. 
Deodorant köper jag då och då, detta märket är Elias och luktar lavendel. Men jag gör också egen deo, med kokosolja, salt, bikarbonat och några droppar eterisk olja. Kan även rekommendera saltdeo.
Visste du att det inte är svettet i sig som luktar utan det är bakterier, därför kan salt och bikarbonat hjälpa till att basa ph-värdet och hålla bakterierna i schack. Ofta räcker det då att ta en dusch eller att skölja av sig på någon toalett under dagen.
Att använda vanlig deodorant är farligt då den innehåller bland annat aluminium och det tas upp i kroppen. "Aluminium som används i antiperspiranter ansamlas i lymfkörtlarna i armhålan och sprids till bröstet där cancer uppstår och påstås vara en påverkande faktor. Höga doser aluminium under lång tid har kopplats ihop med nervskador. Att aluminium skulle orsaka bröstcancer och alzheimer är dock inte bevisat."
När kroppen svettas är det för att rensa ut gifter i våran kropp. Svetten är till för att hjälpa dig. Därför bör vi inte motverka och stoppa igen svettkörttlarna. 
Ett annat sätt för att hjälpa huden att bli av med gifter är att torrborsta. Jag köpte min borste ifrån Bodystore och borstar varje morgon.
Det jag också gör är att jag använder olika oljor på kroppen. Innan duschen smörjer jag mig med kokosolja, detta använder många i håret. Men jag tar det på kroppen då alla smuts som är i huden lättare avlägsnas i duschen och jag blir inte så torr efteråt vilket jag upplever att många tvålar gör. 
Jag använder jojobaolja i ansiktet, hemmagjord ekologisk rosenolja på kroppen och till kvällen stoppar jag i fötterna i ett par plastpåsar med olivolja sätter en hårsnodd runt och släcker lampan. Mina fötter har aldrig varit mjukare. 
Som parfym använder jag lavendelolja och till läpparna har jag egengjord ringblomssalva. 
Det var den naturliga delen.
 
 
Festtillfällen. Det jag sparar är det jag successivt får fasa ut och byta ut. 
Här är det mitt ego som talar. (Så även nu efteråt tandborsten, självklart borstar jag tänderna dagligen haha. Den hamnade  i denna kategorin då den är av plast, har inte bestämt om jag är redo för en i trä.)
Nashi Argana shampoo  är en av mina absoluta favoriter. Det luktar gudomligt, det är drygt och det får mig att känna mig lyxig. Det är ett schampoo som jag blir glad av. 
Seacret ocean mist body lotion är också en lyxvara för mig, luktar gott och gör benen väldigt lena. 
Parfymen Nuxe lika så. Luktar fantastiskt gott! Den glittrar ju till och med, bara en sånn sak. "Går" att använda till hela kroppen även hår står det på flaskan. Observera att detta inte är  naturliga produkter. 
Övrigt smink färg till ögonbryn och ögonlock ifrån Make up store. Betalde för en full sminkning för några år sedan och fick sedan köpa produkter för likvärdigt pris, detta är vad som fick stanna kvar. 
 
 
Som ni ser tar det nu inte alls stor plats. 
Jag har även delat upp allt i olika necessärer för att enklare hitta. 
Hoppas detta har varit inspirerande för dig. 
Trevlig höstdag! /Taramella. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0