Nytt utseende i köket

När jag ändå har energi passade jag på att rensa lite i köket också. 
Det här är saker som jag känner att vi klarar oss utan. Men eftersom vi är två i det här hemmet, gömmer jag undan det en tid och ser om sambon saknar något av det innan jag skänker det vidare.
Matlådorna är luriga då vi båda behöver ta med oss mat för att värma flera dagar i veckan. Får klura på det ett tag till.
 
 
Här är lite redskap av trä som fick vara kvar i köket. Även metall och porslin såklart. 
Jag kommer att sakna alla färgglada färger det är nog det enda, men tror att det kan bli en blandning av  stilrent och bohemiskt när allt är klart. Det kommer bli skitsnyggt!
 
 
Paprikaplantorna fick sig ett nytt hem. Det har blivit hur många skott som helst efter att vi spontant kastat i dom i lite jord under matlagningen. Det som inte fick plats i muggarna fick jag även plantera i glasburkar och ställa i köket. Jag hoppas att det kommer se riktigt läckert ut sen när dom tar fart!
 
 
Sen var jag även iväg och handlade. Köpte lite örter och planterade ner dom i en av krukorna. Dekorerade med en visp och potatissticka som jag har gjort själv. Tyckte det blev lite gulligt. 
 
@Taramella
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0