Att springa i motvind

Vädret har som sagt växlat om och jag känner en stor skillnad i min kropp. Händerna när jag skriver är stela och kalla och vill inte rikigt röra sig så som dom brukar.. 
I ren protest har jag varit ute och joggat 2 km fem dagar i rad nu. det går bra så länge jag går ut mitt på dagen, då solen är framme och luften är som varmast. Jag känner djup tacksamhet. 
 
 
Lägger upp lite sommarbilder ifrån havet, som värmer i mig än så länge. Här ovan är också bild på nypon som jag torkat och senare ska mala ner över filen, för att få lite extra C-vitamin. 
Om du vill göra något likande kan du passa på u i veckan att plocka rönnbären innan fåglarna slukar allt. Det är väldigt nyttiga antioxidanter i dom. Går lätt att ta ner i smothisen om man inte vill ha dom till filen, eller varför inte göra gelé på dom. Ett litet hösttips!
 
Ha det gott på jobbet, plugget, semestern eller var du än befinner dig. @Taramella. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Taramella

Välkommen! Den här bloggen är under uppbyggnad... Jag startade bloggen 2011, men nästa alla mina tankar och värderingar har ändrats successivt sedan dess och det mesta är raderat. 2015 gick jag in i den berömde väggen och gör nu en resa tillbaka ifrån utbrändhet, panikångest och minnessvårigheter. Jag flyttade nyligen till en storstad tillsammans med min nyfunna pojkvän och våra djur. Jag har tidigare studerat örtmedicin och läkekonst. På dagarna är jag mycket i naturen, lagar mat och är med djuren. I övrigt gillar jag att uttrycka mig genom dans, sång, skrift eller måleri. Går gärna på udda gratisevent eller skapar egna. Denna blogg uppdateras och skrivs på när lust och ork räcker till. Vill att båda ni och jag ska känna att detta är en kravlös och öppen blogg för alla. (Den här sida innehåller stavfel, osammanhängande meningar och påhittade ord, va ödmjuk och respektera att jag är under en läkningsprocess och ibland blir det tokigt.) Med det sagt åter igen varmt välkommen. 30/9 - 16 @Taramella

RSS 2.0